Wednesday, November 21, 2007

شورای ملی صلح": دوم خرداد در شرایط جنگی!

در روزهای اخیر شیرین عبادی همراه با تعداد دیگری از شخصیت های ملی مذهبی و دو خردادی های خارج از حکومت، و با حمایت سازمان آبروباخته "اکثریت"، طرحي تحت نام ایجاد "شورای ملی صلح" را اعلام کرده است. این صف یکبار شکست خورده اپوزیسیون پرو رژیمی حالا قرار است به بهانه جنگ و با شعار "جنگ نه، صلح و حقوق بشر آری" باردیگر سر و سامانی به خود بدهد و تلاش کند تا یک جمهوری اسلامی "خوش خیم"، "حقوق بشری" و "دمکراتیک" را بعنوان راه نجات به مردم عرضه کند!

تمام "صلح خواهی" حضرات در این خلاصه میشود که جمهوری اسلامی با حفظ "انرژی هسته ای حق مسلم ماست"، از لگد پرانی های اسلامی و مزاحمت برای غرب و آمریکا دست بردارد و کمی عطر و گلاب "حقوق بشر" به خود بزند، و درعوض آمریکا و غرب هم دست از تهدید جنگ و تحریم و فشار سیاسی بردارند و با این "جمهوری اسلامی دوم" در صلح و صفا زندگی کنند. این ادامه پروژه های شکست خورده "گفتگوی تمدنها" و "سید خندان" و بعد "زن مسلمان برنده جایزه صلح نوبل" و "خاتمی مونث" است که حالا در شرایط جنگی با بسته بندی "صلح و حقوق بشر" عرضه میشود. اگر جمهوری اسلامی و غرب نتوانستند با آنهمه خرج و تبلیغات، این پروژه ها را در دوره "گل و بلبل" دوم خرداد به مردم بفروشند، حالا سعی میکنند با تهدید جنگ و مخاطراتش زمینه مقبولیتش را فراهم کنند. هنوز جنگی شروع نشده، "برکات الهی" آن برای جمهوری اسلامی از آسمان فرو میریزد! قرار است مردم دست از مبارزه و حق طلبي و سرنگوني طلبي بردارند و به سياهي لشكر صلح و سازش حكومت آمريكا و حكومت اسلامي عليه خودشان تبديل شوند!
زمینه این ابتکار جنگی اپوزیسیون ملی اسلامی، بالا گرفتن اختلافات و جدالهای درونی جمهوری اسلامی ناشی از بحران همه جانبه این رژیم و در آستانه مضحکه انتخابات و تحرک سیاسی خاتمی و کروبی و رفسنجانی در مقابل احمدی نژاد و خامنه ای است. بي دليل نيست كه شوراي صلح كذايي با يك دو قلو بنام "كميته انتخابات آزاد"، كه مبتكر آن هم شيرين عبادي است، متولد شده است. "شورای ملی صلح" نهایتا تلاشي برای احيا و متحد كردن نیروهای اپوزیسیون پرو رژیم (از نهضت آزادی گرفته تا اکثریت و انواع "جمهوری خواهان ملی") بر علیه "جناح تمامیت خواه" رژیم اسلامی با پا درمياني مردم منزجر از جنگ است. "شورای ملی صلح" به یک معنی ستاد انتخاباتی خانم عبادی و شرکا برای حمایت از سر کار آمدن آخوندهای "حقوق بشری" و "دمکراتیکی" مثل رفسنجانی و خاتمی است.

تا وقتی جمهوری اسلامی بر سرکار است- چه هنگام مناقشه و جدال و جنگ تروریست های اسلامی و تروریسم دولتی غرب، و چه در دوره مصالحه و سازش و همکاری ایندو با هم- سهم مردم ایران جز فقر و فلاکت و زندان و اعدام و سنگسار و حجاب و آپارتاید جنسی و بی حقوقی نیست. همین مردم اما یکبار دوم خرداد و همه پروژه های نجات رژیم اسلامی (از خاتمی تا عبادی و غیره) را با ١٨ تیرها و کنفرانس برلین ها و اعتصابات کارگری خود شکست داده اند. نه فقط شکست دادند که "سونامی" احمدي نژادي اش را هم عقب رانده اند و اکنون هر روز بیش از روز قبل چپ و سوسیالیسم و رادیکالیسم و آزادیخواهی در جامعه سر بلند میکند. به حضرات مدافع حفظ و نجات رژیم اسلامي اطمینان میدهیم که این مردم و این جنبش بالنده آزادی و برابری که یکبار ایشان را شکست داده است، در دوره تهدیدات جنگی و عربده کشی دو قطب تروریستی اسلامی و دول غربی، مصمم تر و محکم تر به میدان خواهد آمد. به میدان خواهد آمد علیه جنگ و تحریم اقتصادی، علیه جمهوری اسلامی و تروریسم اسلامی، علیه میلیتاریسم دول غربی، علیه سیاست های نظم نوینی، علیه هر نوع ناسیونالیسم، علیه هر تلاشی که بخواهد به نام جنگ یا صلح مردم را پس بزند و جنایتکاران را توجیه کند. ما به این دوستان اپوزیسیون پرو رژیم توصیه میکنیم که از شکست دوم خرداد درس بگیرند و از توجیه رژیم اسلامی و تقلاي احيا و ثبات و تقويت جمهوری اسلامی دست بردارند. مردم ايران از جنگ متنفرند و از بانيان جنگ و عوارض فضاي جنگي هم منزجرند و حاضر نيستند به سياهي لشكر دشمنانشان تبديل شوند. براي پايان دادن به خطر جنگ و ناامني و فلاكت، كارگران و مردم ايران ميدانند كه راهي جز گسترش مبارزه راديكال براي به شكست كشاندن سياستهاي جنگ طلبانه دو قطب تروريستي و سرنگوني جمهوري اسلامي وجود ندارد.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٠ نوامبر ٢٠٠٧، ٢٩ آبان ماه ١٣٨٦

No comments: